Dag 7 Swaziland naar Bayala (Hlulhuwe)7 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag 7 Swaziland naar Bayala (Hlulhuwe)7 - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag 7 Swaziland naar Bayala (Hlulhuwe)7

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag 7 van Swaziland naar Bayala,Hlulhuwe(spreek uit als sloesluwe)
na het ontbijt beginnen we met een lekkere wandeling op verzoek van onze groep. Dat is het voordeel als je met een groep van 6 mensen bent. Dan kun je nog eens aanpassingen doen in het programma en Joop is daar ook heel soepel mee.
We lopen tussen de gnoe's, wrattenzwijnen,impala's, apen etc. zo leuk! Om half 11 rijden we weg met inmiddels een "bakkie" achter de bus. Omdat wij hadden geklaagd dat zo'n klein busje niet comfortabel zit en de kijkruimte maar klein is heeft Fox Nederland besloten dat er een aanhanger achter het busje moet voor de koffers en dat er achterin nog een bank kan komen zodat we wat ruimer kunnen zitten.
Het rijdt voor Joop wel minder maar het moet zo. Ook het extra ritje door het Krugerpark hebben we van verveï (Fox) cadeau gekregen.
We lunchen onderweg met een burger ergens in een wegrestaurant. Als we in de buurt van de Bayala game lodge zijn doen we een tankstation aan waar we nog kunnen pinnen, water kopen, en Joop de bus volgooit met diesel.
Het is net donker als we aankomen bij de lodges. We worden warm verwelkomt door een dikke negerin genaamd Toffee. Ze kent Joop goed en ze is allervriendelijkst. Trouwens al het personeel hier. Ik stap gelijk onder de douche en als ik er onder vandaan kom is de hele kamer ondergelopen. De afvoer v.d. douche zit op het hoogste punt. Arie gaat naar de receptie en ze geven ons direct een andere kamer. Maar hier is hetzelfde probleem met de douche en later horen we dat iedereen er last van heeft. Dus dweilen we met de handoeken.
Het wifi netwerk is hier voor het eerst goed, dus even facetimen met het thuisfront.
'S avonds krijgen we buiten een braai te eten. De temperatuur is nog heerlijk hier. En het eten is ook lekker! Boerenwors met kipspies en biefstuk en dan salade met gestoofde aardappel. We borrelen daarna nog gezellig bij een kampvuur met elkaar en om 22.30 uur gaan we naar bed.