Dag 8 gamedrive Hlulhuwe - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag 8 gamedrive Hlulhuwe - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag 8 gamedrive Hlulhuwe

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag 8 gamedrive in Hluhluwe.
Om 5 uur worden we weer gewekt omdat we op gamedrive gaan. Dit keer gaat Joop mee. We rijden met de bus naar het begin van het park en stappen daar over in de jeep. Als we net binnen zijn geloven we onze ogen niet want daar liggen 3 leeuwen. Er is niet zoveel mee te beleven want ze slapen en er zit weinig beweging in. Het schijnt dat een leeuw 18 uur slaapt van de dag! Maar we kunnen ze van ons lijstje strepen. Het landschap is heel heuvelachtig en veel mooier als het vlakke Krugerpark. We zien vooral veel mooie vogels. Maar ook een hele grote groep Buffels, Rhino's, zebra's, olifanten en impala's krijgen we te zien. Zeer indrukwekken, werden we bijna ingesloten door een groep olifanten met wat puberende mannetjes. De ranger is maar weer achteruit terug gegaan om niks te escaleren als je door zo'n groep heen rijd.
Rond half 2 krijgen we de lunch. Alweer een braai, maar wel lekker. Terug naar de lodges en als we daar om een uur of 4 aankomen kunnen we lekker relaxen.
Als we onze lodges uitstappen om te gaan eten ( het is dan al donker hier om 19.00 uur) staan er voor op het grasveldje wat impala's. Het eten is een buffetvorm van runderstoof met rijst, kippevleugeltje, aardappel gebakken en vooraf een pompoensoepje. Het desert is malva pudding. Typisch iets afrikaans, soort cake doordrengt met chocolade en vanille saus. Lekker!
Als we na het eten naar de lodge lopen staat het hele grasveld vol met impala's! Zeker wel 50 stuks! Geweldig!