Dag 13 uitstapjes rond Wild Coast - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag 13 uitstapjes rond Wild Coast - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag 13 uitstapjes rond Wild Coast

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag 13 Veel uitstapjes rond Trennery.

We mogen lekker uitslapen vandaag want we worden pas om 9.30 uur bij de receptie verwacht om mee te gaan met een trail. Onze gids vandaag, genaamd Trevor, een blanke man van plusminus 70 rijd ons naar een schooltje. Eerst doen we de plaatselijke supermarkt aan en wanen ons 50 jasr terug in de tijd. Op het schooltje is het heel leuk! Al die blije kleine negerkoppies! Terwijl we rondgeleid worden voelen ze aan mij en als ik mijn hand geef word die gretig vastgepakt en niet door 1 kindje! In verschillende klassen worden we toegezongen. Deze liedjes hebben edukatieve funkties, zoals leren tellen. Ook krijgen de kinderen iedere dag een warme lunchmaaltijd en 2x per week fruit.
Hierna gaan we " een lekker stappie doen" zoals de blanke afrikaan zegt. We dalen met de zwarte hulpgids Carlos, langs de lagoon af naar de duinen en lopen over het strand weer terug naar de lodges. Een wandeling van zo'n 2 uur. Het was een welkome afwisseling om vandaag eens niet in de bus te zitten. We hebben genoten!
Na de lunch werden we weer door Trevor en Carlos opgehaald en bezoeken we het dorpje Xhosa. We krijgen uitleg over hun dagelijks leven. Ze zingen veel en dat helpt hen bij het werken. Maar deze primitieve manier van leven zal niet lang meer bestaan. Als we vertrekken worden de matjes op de grond verruild voor stalen bedden met matrassen! De kinderen willen een stukje meerijden in de Jeep en dat mag. Ook dan beginnen ze spontaan met z'n allen te zingen. Zo leuk!! En als ze er aan het einde van de straat weer afspringen roept er één : " see you tomorrow! " dat vertaald alles.
Hierna gaan we nog een boottocht over de lagoon maken maar inmiddels hebben we onze korte broeken verruild voor lange want het wordt goed fris. Als we weer van de boot af komen zijn we goed verkleumd! Een lekkere borrel in de bar maakt ons weer heerlijk warm.
Vanavond krijgen we een overdadige vismaaltijd die ons goed laat smaken!