Dag 14 van Wild Coast Naar Cape st. Francis - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag 14 van Wild Coast Naar Cape st. Francis - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Wild Coast Naar Cape st. Francis

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag 14 van East Londen via port Elizabeth naar Cape St. Francis.
We worden uitgezwaaid door de eigenaresse, als we om 8uur weg rijden. Omdat we met een kleine bus rijden kunnen we een pontje nemen wat ons anderhalf uur bespaart. Rond 10 uur drinken we koffie bij een Wimpy ergens in East Londen. We kijken uit over de Indische Oceaan en Joop zegt dat hier ook weleens dolfijnen gespot worden. Maar wij zien ze niet.
De lunch gebruiken we in een hele leuke bistro in St. Alfred. Het laat ons erg goed smaken! Dan gaan we de bus weer in rond twee en moeten nu het grootste stuk nog rijden, zo'n 3 en een half uur . We rijden over de snelweg langs de kust. Rondom alle riviermondingen die uitkomen in zee liggen stadjes waar vooral rijke blanken wonen die vakantieresorts runnen. St. Elisabeth is een hele grote stad met een grote haven en veel industrie. Erom heen liggen ook veel grote townships met zwarte bevolking.
Rond 17 uur komen we bij ons resort in Cape St. Francis. Het is een prachtig appartement waar we in terecht komen! En.... wifi in het appartement! We lopen nog snel voor het donker wordt naar het strand. Mooi breed strand maar waarschijnlijk te koud voor deze tijd van het jaar in de Zuid Afrikaanse winter. Op de kamer hadden we het kacheltje lekker aangestoken en als we terug komen is het lekker behaaglijk!
Om hal8 eten in het hotel wat leuke afrikaanse gerechten heeft. Ik neem vooraf Biltong salade en malvapudding toe.