Dag10 St. Lucia nasr Drakensberg - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag10 St. Lucia nasr Drakensberg - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag10 St. Lucia nasr Drakensberg

Blijf op de hoogte en volg Els

20 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag 10 van St. Lucia naar Drakensberg
Om 8.00 uur vertrekken we na een goed ontbijt. Het weer is goed en zonnig. Onderweg bij een tankstation drinken we koffie. Hier zien we een aantal mannen die in een soort klederdracht lopen. Ze dragen rokjes van dierenhuid en lopen op blote voeten met om hun enkels brede banden met belletjes. Volgens Joop hebben ze in de zomer hun bovenlijf bloot maar nu hebben ze een mooi wit overhemd met een spencer erover.
In Howick bekijken we een waterval en in de hoofdstraat ernaar toe , bij Ray's gaan we lunchen. Gister was het een feestdag voor de jeugdigen maar vandaag heeft dat nog een staartje. Je merkt dat iedereen in feeststemming is en mooi aangekleed. Maar dat is dan ook heel verschillend. De één heeft tradionele kleding en de ander juist hele moderne kleding.
Na de lunch rijden we naar het Mandela museum. Vooral de sculptuur van hem is heel mooi en apart! De rest van het museum is wat rommelig. Maar ze zijn een groot nieuw museum aan het bouwen ernaast.
Via een lange onverharde weg komen we bijna in het donker aan op Drakensberg Golf and Spa resort in het plaatsje Underberg. Het is een groot druk bezet resort. Dat komt omdat het nu weekend is. Om 19.00 spreken we af in het restaurant. Het is een buffet maar wel goed! Onder het eten komt het ter spraken dat wij denken dat de vering oid van onze bus stuk is en we dat eigenlijk levensgevaarlijk en vooral zeer oncomfortabel vinden. De bus maakt soms klappen op deze Afrikaanse wegen. Joop is er niet zo blij mee dat we hier mee komen en zegt er zelf met rijden geen last van te hebben. En als hij naar een garage moet kost dat weer tijd en zijn we maandag erg laat en met donker op de plaats van bestemming. Maar "so it be".