Dag 12 van Drakensberg naar de Wild Coast - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu Dag 12 van Drakensberg naar de Wild Coast - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Dag 12 van Drakensberg naar de Wild Coast

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Juni 2017 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Dag12 van Drakensberg naar East Londen(Trennerys Hotel)

Om half 8 rijden we naar de garage en er blijkt niets stuk te zijn aan de bus. Gelukkig maar! Met een zorg minder rijden we naar Kokstad om daar koffie te drinken en een sanitaire stop. Onderweg verteld Joop heel veel over de Zuid Afrikaanse cultuur en vooral de normen en waarden van de zwarte mens. Die zijn héél anders dan bij ons blanken. Het belangrijkste levensmotto van de zwarte man is overleven en wij blanken willen vooral vooruitgang. Als een zwarte vandaag 100 Rand heeft zal hij morgen niet gaan werken omdat hij dan kan leven. Pas als het op is zal hij in actie komen. Terwijl wij gewoon door werken en het geld sparen voor iets groters,beters etc.
Na de koffiestop rijden we over een super mooie snelweg. Dit blijft zo tot vlakbij de East-Coast. Dan hobbelen we over een onverharde weg naar Trennery, ons verblijf voor de komende 2 nachten. Omdat er begin Juni een zware storm over Knysna heeft gewoed is het hotel waar we gepland stonden te overnachten in Knysna afgebrand. Nu overnachten we in andere hotels langer en slaan Knysna over.
We komen rond 17.00 uur aan op het terrein. Direct zien we bij het personeel enthousiasme toeslaan. Ze beginnen te rennen en te klappen om de eigenaresse te roepen. Zij is heel blij om ons te zien en geeft Joop een dikke omhelzing. Ze praat heerlijk Zuid-Afrikaans wat we redelijk goed kunnen volgen omdat het veel Nederlandse woorden heeft. Het vrouwelijk personeel heeft zich inmiddels rond onze bus verzamelt en beginnen te zingen, waardoor we ons zeer welkom voelen!
Als de sleutels van de kamers worden uitgedeel, blijken Arie en ik alweer de minste lodge te hebben. Douchen in bad, kleine kamer, uitzicht op een tentenkamp. Terwijl de andere 2 stellen lodges hebben met douche en bad, 2 slaapkamers en uitzicht op zee. Arie is dat nu zat, dat het rouleert als er een mindere kamer bijzit à lá, maar nu krijgen wij iedere keer de minste. Dus hij zegt er wat van. De dame is zeer vriendelijk en zeg: ,néné, jij moe nie boos wor nie. Iek ga for jou ander kamer geef.
We mochten eerst kijken of die beviel en ze sleepte zo voor ons de koffers weer over. Top!!
'S avonds wat rond gekeken. We zitten vlak aan het strand en de lagoon. Dat is een rivier die uitmond in zee. Mooie omgeving.