Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

23 April 2012 | Thailand, Bangkok

Een vergissing van de wake-up call. Om 5 uur stond ik ernaast totdat ik ontdekte dat het veel te vroeg was. Shit! Nog even terug dan maar. Tot 6 uur toen was het serieus. Om half 8 vertrok de bus om ons naar de startplaats van de fiets-tour door Bangkok te brengen. Niet iedereen ging mee, maar we waren toch met 15 personen. 's ochtends, toen de teperatuur nog redelijk was, ging het fietsen heerlijk. We fietsten door heel de stad van het arme gedeelte, door china-town,naar de rijkere wijken. Na tienen werd het behoorlijk heet. Zo heet, dat John, uit onze groep, een duik in de sloot nam,die behoorlijk modderig bleek. Hij raakte van de smalle weg en ging onderuit,zo de sloot in! Gelukkig niks ernstig en de begeleiders gingen direct met waterslangen van de lokale bevolking in de weer. Hij was zo weer schoon. En toen eenmaal bleek dat het niets ernstgs was hebben we er helemaal dubbel om gelegen. De resterende vakantie zal hij het nog weleens horen! Nog een stuk verder gefiets, waar onze fietsen mee op de boot gingen en we via de "klongs" weer terug vaarden naar ons startpunt. Hier werden we opgewacht door Bastiaan en Nat,die ons meenamen voor de lunch. ' middags uitgebreid in en aan het zwembad gelegen. Vanavond gaan we op eigen gelegenheid met nog een stel, naar de avondmarkt in Pat Pong.

Volgens onze reisleider konden we het beste een taxi nemen met een meter om de hoek bij ons hotel. Geen van de taxi's wilden een meter aanzetten. Dus onderhandeld over een prijs. We waren met z'n vijven dus hadden 2 taxi's nodig. Zij wilde ons wel voor 100 bath(€2.50) per taxi brengen maar dan moesten we eerst even bij een "fashion shop" langs en kijken want daar kregen zij weer provisie van. Is goed als we niets hoeven kopen. Deal! De shop bleek een kleermaker te zijn die in 3 uur een pak op maat maakt. Of een overhemd,jurk....etc. Even een lulpraatje gemaakt met de verkopers en wij weer weg de taxi in,op naar Pat Pong....dachten wij. Onderweg raakten de taxi' s elkaar nog kwijt,wij in de rats of het nog wel goed zou komen in dat megadrukke Bangkok. Uiteindelijk zette ze ons af bij een restaurant (we hadden laten vallen dat we wat wilden eten.) zo'n 4 km van PatPong. Laaielichters! Kregen waarschijnlijk ook provisie van dat restaurant! Maar wij gingen mooi dat restaurant niet in en hielden de tuk-tuk aan. Die bracht ons uiteindelijk voor 100 bath weer naar PatPong. Wat een avontuur! Terug ging een stuk makkelijker en we waren binnen 10 minuten terug bij het hotel per taxi.

• 23 April 2012 - 19:30

Cobi Mets:

leuk om jullie verhalen te lezen. wat een leuke avonturen hebben jullie al beleefd. veel plezier verder

• 24 April 2012 - 12:39

Els:

Leuk jullie reactie's hier terug te zien!