Terug naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Aan alles komt een eind en vanavond vertrekken we weer naar Nederland. Tijdens het douchen wordt Arie ongerust over zijn been. Hij is een paar dagen geleden gestoken en dat ging behoorlijk zweren. Na biogaas en jodium gebruikt te hebben wilde het niet verbeteren. En vanochtend waren er naast de zweer nog 2 kleinere plekjes bij gekomen en het zag er allemaal niet fris uit. Dus toch besloten om een dokter te raadplegen. Die kwam naar onze kamer,dat was wel fijn. Want als je eerst heel Phuket door moet zoeken terwijl je weg noch steg kent...... De dokter constateerde een infectie (wat wij ook al dachten) En haalde uit zijn medicijntas een aantal zakjes met pillen. Antibiotica,hoe kon het ook anders! Maar dat maakt niet uit, als het maar over gaat.
Arie wil vandaag niet meer zwemmen vanwege de infectie. Maar als we om twaalf uur uitgecheckt zijn,wil ik nog wel even een plons nemen. Daarna lopen we nog even over de boulevard, drinken nog ergens wat, lopen weer een stukje, nemen een bak koffie, lopen weer terug naar het zwembad. Waar ik nog een keer een opfrisser neem, en dan is het vijf uur en ga ik me omkleden voor de reis. Dan zoeken we nog een restaurantje om iets te eten. Alles heel relax en op 't gemakje, want we worden pas om half acht opgehaald voor de transfer naar 't vliegveld van Phuket. Als we om zeven uur in de lobby aankomen blijkt het merendeel van de groep al klaar te staan. Het is best een lange overbrugging van twaalf tot half acht. We worden met twee klein busjes opgehaald. Na een uur staan we op Phuket airport,checken in en doorlopen alle verplichte douane rituelen. De vlucht van Phuket naar Bangkok duurt een uur en in die tussentijd krijgen we ook nog een snelle maaltijd voor ons neus geschoteld. Het zag er onaantrekkelijk uit en ik heb er niet veel van op. Ook omdat ik niet veel trek had. Op Bangkok worden we allemaal wat onzeker. Want de koffers worden doorgesluisd maar wij moeten bij de China airlinesbalie een nieuwe boardingpass halen. Maar waar zit deze China Airlines? Het is hier zo groot! We zijn op Phuket wel allemaal gestickert en hierdoor worden alle stickers doorgestuurd naar een bepaalde richting. En ja hoor we vinden het. Natuurlijk hebben we wat vertraging,maar over een half uurtje zeuren we maar niet. Om drie uur stijgen we op. Iedereen stikt van de slaap en is al ingedut voordat we goed en wel de lucht in zijn.
Een half uurtje later als geplant landen we rond kwart voor tien op Schiphol. Na de koffers van de band te hebben geplukt, nemen we afscheid van de groep. We hebben het erg gezellig met elkaar gehad. Mailadressen zijn uitgewisseld om foto's te delen en dat was het dan. Maar we kunnen met z'n allen terugkijken op een superleuke, mooie, indrukwekkende reis!

• 13 Mei 2012 - 11:39

Carla:

Ongeloflijk hoe snel dat gaat, nu al weer thuis. Dank je wel dat we via je verhalen hebben kunnen meegenieten van deze reis. Het geeft een heerlijk gevoel vanuit het grijze Nederland. nu weer acclimatiseren voor jullie maar ach,thuis is het ook altijd wel weer heerlijk toch? Hopelijk hersteld Arie snel van zijn ontsteking aan het been, maar dat zal wel want een degelijke aziatische antibioticakuur dood alles wat het lichaam niet wenst (Is mijn ervaring na die superkuur vorig jaar op java). Kijken nu nog uit naar de foto's of ga je die niet bij het verhaal plaatsen?