Daf vijftien Chumpon~Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Daf vijftien Chumpon~Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Daf vijftien Chumpon~Krabi

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Mei 2012 | Thailand, Krabi

Vandaag rijden we naar Krabi, wat ongeveer een halve dag duurt. De chauffeur en busboy nemen vandaag afscheid van ons. We maken twee overnachting in Krabi en daaarna komt er een andere bus die ons naar Phuket brengt.
Onderweg spettert het steeds en de zon is verdwenen maar bij de koffiestop is het droog en de zon is er. In de bus krijgen we de film van James Bond ( the man with the golden gun) te zien omdat een van de eilanden waar we morgen naar toe gaan daar is opgenomen. Ook andere plekken in Thailand zijn voor opnames gebruikt. We kijken dus nu weer met andere ogen naar de film, ondanks vele van ons hem al meerdere malen hebben gezien. Inmiddels is het weer gaan regenen, niet van die hoosbuien maar gewoon regen, alleen wel wat langer als we gewent zijn hier. Door omleidingen en de regen zijn we haast een uur later dan gepland in ons hotel Krabi La Playa Resort. We kunnen direct achter de lunch, die niet geheel warm meer blijkt te zijn. Maar dat is voor de Thais eigenlijk heel gewoon. Net zoals ze geen voor, hoofd of nagerecht kennen. Je besteld een paar gerechten en alles wordt op tafel gezet. En iedereen kan van alles wat nemen.
Na de lunch zijn we vrij. En Arie en ik gaan even over de boulevard "flaneren". Het is een drukke stad met veel winkeltjes. Na een lekker softijsje bij Burger King, (omdat dit veilig ijs is)gaan we nog even naar het zwembad bij het restaurant.
's avonds gaan we natuurlijk, eten aan de boulevard. We zoeken een tentje vlak aan zee en we nemen een visschotel van de bbq. De zee was verlicht vanuit de kade waar wij op zaten, dus een extra romantische tintje, die snel werd bekoeld door de hoog opspattende zee. Maar het was wel lekker en leuk.