Phuket~ dag achtien - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Phuket~ dag achtien - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Phuket~ dag achtien

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

09 Mei 2012 | Thailand, Phuket

Vanochtend konden we uitslapen, maar waren er toch om acht uur uit. Het ontbijt hier is goed. Om tien hadden we een bijeenkomst van de reisleiding in Phuket van Fox. Eigenlijk kwam hij alleen maar excursies verkopen, we zijn dus snel weer weggegaan want Arie en ik willen lekker de laatste dagen relaxen aan het strand of zwembad.even bijkomen van het reizen is ook heerlijk.
Vandaag zijn we naar het strand geweest. De golven waren enorm! Ik werd steeds meegesleept, wel leuk. Het bleek ook springtij te zijn, en op een gegeven moment spoelde een hele golf zo over ons ligbed heen.....handdoek nat, slippers dreven weg.
Voor 's avonds de shuttlebus naar patong genomen. Meer het centrum van Phuket.
We werden afgezet voor een nieuw groot winkelcentrum, de chauffeur vertelde dat we voor de avondmarkt meer de hoek recht om moesten. Nou dan barst het geweld los! We waren met meerdere uit de groep en zelfs de jongeren hadden dit nog nooit gezien. Rijen barstoelen wel honderd op een rij, muziek zo verschrikkelijk hard! En constant word je aangesproken door een Thaise schone, die je probeert binnen te halen naar de "ping pong" show. ( helaas hadden we ons pingpongbadje niet bij ons.) ;)) Een luidspeakerwagen die bovenop het dak de boksring met twee boksers heeft staan buldert dat morgen een spectaculaire Thai bokswedstrijd wordt gehouden.
Maar het is leuk om een keer gezien te hebben. Inmiddels zijn we nog maar samen omdat ieder stel op zichzelf verder ging. We zoeken een eettentje op en nemen, hoe kan het ook anders, vis. Het smaakte weer prima! Na wat geslenter over de avondmarkt, de tuk tuk naar huis genomen. Die race- de over de weg, iedere keer inhalen, we knepen 'm wel een beetje. Maar belandde toch weer veilig in ons hotel.

• 09 Mei 2012 - 16:37

Karin:

Beste Els, ben bij toeval gestuit op je reisverslag en vind het leuk om te lezen. Over zes weken ga ik dezelfde reis maken, vandaar de interesse.
    Geniet nog even de laatste dagen en goede reis terug. Groet, Karin