Negende dag, Chiang Rai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Negende dag, Chiang Rai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Negende dag, Chiang Rai

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

30 April 2012 | Thailand, Bangkok

Inslaap gevallen met de geluiden van de "stille kracht" en gewekt door allerlei vogelgekwetter. Hoe heerlijk is dat? En ja hoor vanochtend was de zon er weer in al z'n hevigheid. Het resort is schitterend nu we het bij daglicht kunnen bekijken. Vandaag gaan we het drie-landenpunt bezoeken. Een uurtje rijden met de bus. Het was wel bijzonder om vanaf dat punt naar Laos en Myramar te kijken terwijl we nog in Thailand stonden. Na de nodige foto's en een bakkie koffie, gingen we aan boord om naar Laos over te steken. Op het water was het weer heerlijk want de temperatuur is vandaag bijna moordend! Zo'n 40 C'. Het zweet liep van plaatsen waar ik niet wist dat ik daar zweten kon!
Op Laos bezochten we natuurlijk weer een marktje. Er stonden ook flessen wiskhey waar slangen en schorpioenen in de fles zaten. Maar deze mogen wij niet invoeren.
Weer terug op Thaise bodem op weg naar de lunch. Deze was ergens ver weg van alle drukte, in een tuin. Het eten smaakte heerlijk. Hierna vertrokken we verder om naar de bergstammen te gaan kijken. Persoonlijk vondt ik het jammer dat we niet naar de langnekken gingen. De Yao en de Aka's waren bergstammen die al erg modern waren geworden en je kon zien dat ze niet erg primitief meer leefde. Ze moesten rennen om zich voor onze komst om te kleden en de tafeltjes met koopwaar van dek kleedjes te ontdoen. Ook stonden er al aardig wat nieuwe stenen huizen tussengebouwd.
Wij vonden allemaal dat dit wel tegenviel. We hadden liever een middag in het zwembad gelegen. Maar bij Fox is het ook al een discussiepunt of het wel/niet in het programma moet blijven.
Eenmaal terug op het resort, toch nog even een plons in het zwembad genomen wat heerlijk was. Het diner hadden we in Chiang Rai zelf, met aansluitend een bezoek aan de avondmarkt. We waren alweer vroeg terug omdat we morgenochtend om 6 uur op moeten. Ons vertrek staat om half 8 geplant.