Derde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Derde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Derde dag

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

22 April 2012 | Thailand, Bangkok

Vanochtend half 7 wake-up call.Na een goed ontbijt zitten we met allen om 8 uur in de bus. Als eerste gaan we naar de Wat Pho met een gigantische liggende boedha (47 m) schitterend! en alles is hier ZO lekker glimmer en glamour. Wij nederlanders vinden dit allemaal kitch! Maar in deze cultuur past het heel goed.Daarna zijn we naar het paleis van de koning gereden.De thaien zijn heel koningsgezind, overal hangt ook zijn foto.We moesten met gepaste kleding vandaag (lange broek en bedekte schouders) terwijl de temperatuur al snel opliep naar zo'n 40C. Zweten dus! Maar gelukkig stond er hierna een kanalentocht op het programma,wat weer verkoeling gaf, zo op het water met een lekker windje. we voeren door bangkok noi. Daar zijn nog veel huizen op palen boven het water gebouwd. Ook veel armoede hier.we stapten uit bij een restaurant waar we weer heerlijk geluncht hebben. Daarna nog even een wandelingetje door China town. Op de markt lagen de vreemdste waar aangeboden. Van varkensmagen,kippetenen en je kan het niet verzinnen of de thaien eten het. Eenmaal weer in het hotel waren we allemaal toe aan een beetje afkoeling en hebben we een frisse plons in het zwembad genomen. Met een deel van de groep zijn we nog naar de travestie-show geweest. Er werd en hele goeie show neergezet door de "meiden",en bij sommige zag je "het" echt niet! In Thailand is het ook heel geaccepteerd. Het is dan ook het land met de meest omgebouwde mannen. Je ziet ze ook veel op straat, als gids,achter de bali in hotels etc. En nu weer heerlijk slapen want morgen begint de dag weer vroeg!

• 23 April 2012 - 05:08

Gea:

Hoi Els, schitterend als ik dit zo lees en heel herkenbaar weer, geniet ervan :-)

• 23 April 2012 - 17:07

Yvette:

Wat een temperaturen!!!
    Jullie hebben het prima naar je zin zo te lezen, leuk dat jullie een blog bijhouden!
    Haha de travestie show, geweldig!! Groetjes & veel plezier!