Bangkok~Ayutthaya~Tak Vierde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Bangkok~Ayutthaya~Tak Vierde dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Bangkok~Ayutthaya~Tak Vierde dag

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

24 April 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag vertrekken we richting Ayuthaya. Om 6 uur wake-up call, 6.45 uur de koffers buiten de kamers, ontbijten en om 7.30 vertrek.
Bangkok,boottocht over de klongs.
Als eerste hebben we het zomerpaleis van de koning bezichtigd. Er waren schitterende tuinen omheen aangelegd. Hierna stapten we weer in de boot om een tochtje te maken van Bang-Pa-In naar Ayutthaya. We hadden 3 boten, het was een welkome temperatuur zo op het water. Onderweg veel gezien van het lokale leven langs de rivier. We stappen uit bij het Baan Hollanda VOC gebouw,dat pas weer helemaal wederopgebouwd is. Meer dan 400 jaar geleden de handelspost van de VOC. We bezoeken nog 2 oude tempels, waarvan er 1 in de oude binnenstad van Ayutthaya.
Dan lunchen we nog uitgebreid, valt niet mee hoor, 2x per dag warme maaltijd! Om daarna aan de 4 uur durende rit naar Tak te starten. Onderweg kletsen we wat en de groep wordt al wat eigener met elkaar. Het hotel in Tak waar we maar 1 nacht verblijven ligt langs een rivier ( de ping) dus een mooi uitzicht. Na een gezamelijke maaltijd met live muziek gaan we allemaal bijtijds op 1 oor omdat we morgen weer vroeg op moeten.

• 25 April 2012 - 05:02

Ellen Lagerwaard:

Els, ik hoorde van Annelize dat jullie zo ver weg zijn. Leuk om je verslagjes te lezen. Geniet ervan...

• 28 April 2012 - 15:34

Els Oechies: