Zesde dag, Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Zesde dag, Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Zesde dag, Chang Mai

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

28 April 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag konden we uitslapen tot half acht. Na ontbijt,wat hier heel goed is, de bus in en op weg naar de WatPrathatDoiSuthep. Deze tempel ligt op 1100 meter hoogte. We moesten 306 taptreden beklimmen om er te komen. ( je kon ook met de lift) we zijn er gezegend door de priesters hebben een wit armbandje gekregen dat geluk moet brengen. Ook stonden hier de boeddha's van alle dagen. Dit heeft te maken met de dag waarop je geboren bent. Arie heeft de maandag die bescherming geeft. Ikzelf heb de woensdag die zorgzaamheid bied.
Hierna zijn we nog naar een parasol fabriekje geweest. Hier konden we ook van alles voor een habbekrats laten beschilderen. Arie heeft een draak op de camera laten zetten en ik een olifantje op mijn tas en een vlinder op mijn telefoon. En natuurlijk een parasol aangeschaft. Toen nog naar een zijdeweverij, ook fascinerend om te zien hoe arbeidsintensief dit is, maar alles was best aan de prijs.
Terug in het hotel nog even met z'n allen een plons in het zwembad genomen totdat de bui losbarstte. En dan komt het ook met bakken uit de hemel. Maar na een uurtje was het weer droog. 's avonds zijn we naar een soort eet theater geweest waar we aan lage tafeltjes op de grond zaten om de typisch noord- Thaise gerechten te eten, terwijl er een traditionele muziek en dansshow werd opgevoerd. Na afloop hebben we nog twee hetelucht ballonnen opgelaten waarin we al onze zorgen moesten stoppen.