Achte dag ChangMai ~ ChangRai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Achte dag ChangMai ~ ChangRai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Achte dag ChangMai ~ ChangRai

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

28 April 2012 | Thailand, Bangkok

Vanochtend na het ontbijt vertrokken richting Chang Rai. Onderweg zijn we langs de olifanten geweest. Als eerste werden we verwelkomd met een show die door de olifanten werd gegeven. Zij lieten allerlei kunstjes zien en konden zelfs schilderen. De kleintjes waren het leukst. Daarna liepen we naar de opstap plaats en konden in de stoeltjes gaan zitten die op de olifanten bevestigd waren. De rit door de jungle was waanzinnig leuk. Je moet een beetje meedeinen op zijn lompe stappen om het nog een beetje comfortabel te houden. Onderweg konden we suikerriet en banaantjes kopen om te voeren. Sommige olifanten bedankten dan met luid getrompetter. Na een behoorlijk lange rit konden we overstappen op de ossenwagen, waar we mee terug werden gebracht naar ons beginpunt. Hier stond een heerlijke lunch op ons te wachten. En om onze jungletocht compleet te maken, hebben we op drijvende bamboevlotten een heel eind met de stroming meegevaren. Erg mooie natuur, heel groen, bananenbomen, lychies etc.
En toen begon de lange rit van zo'n vier uur, naar onze volgende bestemming. Onderweg nog koffie en plasstops gehad. De wc's bij de grote benzinepompen zijn over het algemeen redelijk schoon.maar allemaal sta of hurk w.c's.
Onderweg begon het te regenen. nou als het hier regent komt het met bakken uit de hemel! Zelfs binnen in de bus regende het. De bus bleek aan alle kanten zo lek als een mandje en sommigen moesten op een andere plek gaan zitten om niet nat te worden. Dat was wel even een minpuntje van onze reisorganisatie Fox. Maar gelukkig regent het niet vaak! Ons hotel was dit keer een resort en we hadden allemaal een eigen huisje. De hele entourage deed heel gezellig aan, mooie tuin eromheen, restaurant, barretje. Na aankomst konden we bijna direct aanschuiven aan het diner, wat ook weer niet verkeerd smaakte. En Bas en Nat hebben hier een laundry ingeschakeld om voor ons de was te doen. Kunnen we na al dat gezweet weer eens een fris shirt aantrekken. Vandaag gehaald en morgen weer klaar. Super! Terwijl ik dit schrijf, onweert en dondert het buiten en de regen klettert er lustig op los. Hopelijk is het morgen verdwenen.

• 28 April 2012 - 18:48

Carla:

Hallo Arie en Els, nog steeds kijken we uit naar jullie verhalen en herkennen wij veel van jullie belevenissen. Heerlijk om weer even mee genieten vanaf het nog steeds veel te koude en natte nederland. Dus zo'n tropisch buitje maar even voor lief nemen.....
    Die olifantenexcursie vonden ook wij echt een van de bijzondere belevenissen tijdens onze reis. prachtige natuur en gewoon het besef dat je daar op zo'n olifant zit... echt super toch.
    Had Arie wel willen zien tussen de boomtoppen van de jungle... wat een durfal, maar ook ik zou voor een heerlijke voetmasage hebben gekozen. Geniet nog maar lekker en nog fijne dagen gewenst (Wij hadden trouwens in dat resort in Chiang rai ook regen en onweer en wij waren in een heel andere tijd van het jaar...)

• 29 April 2012 - 11:25

Els:

Leuk toch, Carla! Wij denken ook veel terug aan onze reis van vorig jaar. Er zijn wel overeenkomsten. Gelukkig hebben we ook dit keer weer een leuke groep, hoewel het vorig jaar wel hechter was,maar dat ligt waarschijnlijk aan het aantal personen. Maar we genieten volop!