Sukothai ~ Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Sukothai ~ Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Sukothai ~ Kanchanaburi

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Mei 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Tjonge jonge, het valt niet mee om wakker te worden. Niet alleen vanwege het vroege tijdstip maar ook omdat ik niet best geslapen heb. Een hard bed vind ik nooit zo erg, maar dit leek wel of we op de planken lagen.
Om zes uur zaten we in de bus ,om naar Kanchanaburi te rijden. Rond een uur of twaalf waren we bij de wereldberoemde River Kwai. Onder de brug ligt een drijvend restaurant waar we de lunch krijgen. Hierna moeten we natuurlijk even over deze brug lopen. Indrukwekkend, vooral als je weet onder welke omstandigheden deze spoorlijn gebouwd is. Ook Nederlanders hebben hieraan gewerkt. Hierna zijn we naar een museum geweest en de begraafplaats. Hier ligt ook nog een man uit Zuidland begraven, Arie van Rij, een bekende achternaam,overleden in 1943 op 24jarige leeftijd aan difterie.
Hierna hebben we nog een ritje in het boemeltreintje gemaakt, wat op zich ook weer een hele belevenis was. Inmiddels is het alweer half zes, als we in ons hotel aankomen.
Weer is het een soort resort, met grote kamers en kingsize bedden. Natuurlijk nemen we met de hele groep weer een duik in het zwembad. In het water lagen allemaal lichte balletjes. Natuurlijk werd hiermee gegooid en gedold naar elkaar, zodat we weer erg gelachen hebben. We worden dan allemaal weer kind, leeftijd maakt niet uit,van 25 t/m 75 deden mee.
Het eten was speciaal voor onze foxgroepen aangepast ( de family-groep, met kinderen was er ook) We kregen broodje hamburger met versgebakken frites. Mmm, heerlijk