Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Mei 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Vanochtend maar met 11 man uit de groep op pad. De anderen wilden graag een vrije rustdag. Als eerste zijn we naar de "Hellfire" pas geweest. Een stukje van de Birmaspoorlijn die door een kloof heen loopt. Uit de geschiedenisboekjes weet je er iets van. Maar wat hier werkelijk met de mensen (Ook Nederlandse krijgsgevangene)is gebeurt......zo onmenselijk en wreed. Daar hoor je in de boekjes niet zoveel over. We hebben een heel stuk over het pad van de oude spoorlijn gelopen met een informatie koptelefoon op en dan krijg je een indruk onder wat voor barre omstandigheden zij moesten werken.Zeer indrukwekkend,we waren er allemaal stil van.
Hierna gingen we ergens lunchen om dan de resterende middag de tijd te hebben om bij de Erawan watervallen door te kunnen brengen. Je kunt hier ook zwemmen. Dat was wel een aangename verkoeling. Beter als het warme zwembad bij ons hotel. Er zwommen wel vissen in, die aan je benen gingen sabbelen. Net als bij een beautysalon,om de huid te peelen. Niet iedereen vond dit leuk, maar mij maakte het niets uit. Nog onder de waterval gestaan, heerlijk. We konden daar een paar uur blijven wat wel lekker was. Arie is samen met Henk nog naar hogere etage's geklommen. Maar wij vonden deze klim hoog zat. Er zaten ook prachtige vlinders,alleen moeilijk op de foto te krijgen omdat ze bijna nooit stil zitten. Ook een paar aapjes gezien. Zij wilden wel op de foto.
Rond vier uur weer verzamelen bij de bus en richting hotel gereden. Na het eten nog geborreld met de groep, maar iedereen vertrok alweer snel naar bed. Het was ook wel weer mooi geweest voor vandaag.