Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Els Oechies - WaarBenJij.nu

Hua Hin

Door: elsenarie

Blijf op de hoogte en volg Els

03 Mei 2012 | Thailand, Hua Hin

Na het ontbijt verlaten we Kanchanaburi en rijden naar de drijvende markt van Damnern Saduak. We varen er heen met een longtale boot en komen langs huizen die op palen staan vanwege het water. Dat water is natuurlijk erg smerig omdat er alles in gebeurt. Het wordt gebruikt als riool maar ook wordt de was erin gedaan. De markt is erg leuk en kleurrijk. Vanaf de boten wordt allerlei waar aangeboden, van zonnebrillen, fruit en gebakken deeg en noedels. Bij de beruchte koffieshop ,die goedkoper is als de Hema, zoals de eigenaresse in gebrekkig Nederlands roept, drinken we een "lekkel bakkie". Na een uurtje weer terug in de bus, krijgen we van Bas en Nat wat fruit om te proeven. Rambutang hadden we op onze Indonesië reis al geprobeerd. Maar de mangosteen en longgan waren nieuw voor ons maar alletwee weer een heel aparte smaak. We rijden naar de beroemde apentempel. Deze tempel ligt in een rots waar de apen op wonen. Het zijn er veel en het is wel grappig. We kunnen ze ook voeren met mais en banaantjes die je kunt kopen. In de tempel ligt weer een gigantische grote boeddha en de boeddha's van de dagen eromheen.
Hierna rijden we naar de lunchplek in een hotel. Een grote "vreetschuur" waar het eten koud of op was. Bastiaan heeft ze erop aangesproken en binnen 10 minuten, was het bijgevuld en warm. We waren het er unaniem over eens; dat dit wel de minste lunchplek was tot nu toe.
Nu op naar ons hotel. Het Nalapai resort & spa.Het ligt tien minuten lopen van het strand. Helaas kunnen we daar niet zwemmen omdat er wemelt van de kwallen. Maar een wandeling langs het strand is ook leuk. Er staan allerlei eet- en massage huisjes. Raar idee dat hier dus die tsunamie is geweest. Ze zijn ook volop nieuwe hotels aan het bouwen. Vanavond kunnen we op eigen gelegenheid eten. Arie en ik hebben niet zoveel zin om met de tuk-tuk naar het centrum te gaan en zoeken een restaurantje dichterbij. Op advies van Nat gaan we naar een klein restaurantje zo'n 100m verderop. Er komt een vrouwtje van een jaar of 75 op ons af en zegt in perfect engels dat ze heerlijk eten heeft en no spicy, if we like. Er zat verder niemand maar omdat ze zo aardig was konden we moeilijk weigeren. En op de een of andere manier wist ik dat we er geen spijt van zouden krijgen. En dat klopte! Ze deed haar uiterste best en we konden er zelfs een lekker wijntje bij krijgen voor niet te duur. We hadden spring rolls vooraf en zeebaars en garnalen met rijst en glasnoedel. En toe kregen we heerlijke mango. En voor de "jeu" kregen we haar levensverhaal er gratis bij. Zo schattig! Dit is echt vakantie!
Toen nog een heerlijke oilmassage, waar we heerlijk soezerig van werden en maar vroeg zijn gaan slapen.

• 05 Mei 2012 - 20:17

Joyce:

Klinkt weer goed allemaal!

• 09 Mei 2012 - 23:35

Ton:

In Hua Hin is geen Tsunami geweest.